tänk vad svårt det kan vara

Ja, visst är det!
Jag har försökt leta jobb och jag hade faktiskt tänkt att gå  runt på stan och fråga men det regnar så förfärligt att jag inte riktigt kände mig manad. Jag har kollat runt hur mycket som helst på olika sidor och arbetsförmedlingen. Och jag hittar otroligt mycket men otroligt lite som faktiskt intresserar mig. Jag vet att jag helt enkelt får lägga mina önskemål på hyllan. Jag har kollat olika jobb för barnpassning, barnassistent, assisent för funktionshindrade, älderomsorg, fritidspedagog och annat socialt arbete. Men det är många som kräver erfarenhetenjag inte går och bär på. Jobbet ska ju inte vara helt lätt men det behöver ju inte vara så där jättesvårt heller. Jag vill egentligen bara ha något jobb där jag får antingen jobba med människor eller där jag får en uppgift som ska slutföras och när den uppgiften är klar får jag en ny och då jobbar jag anntingen helt ensam eller får hjälp av någon. Men jag vill helst ha ett arbete så fort som möjligt. Men hur tar man sig egentligen till?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0