laga mat och baka <3

Jag måste säga att alla borde pröva på att laga riktig mat och baka mer. Det är fan kul. Även fast typ hälften av alla mina maträtter och bakverk blir misslyckade. Men ärligt talat så kan ju faktiskt de som blir misslyckat också bli gott. Saker och ting får ha sin gång. Du blir ju bara bättre och bättre ju mer du lagar och bakar. Jag gillar däremot att bara slänga ihop något och liksom inte vara så jäkla petig med recept och sånt skit. Ibland är det viktigt men inte alltid. Ibland så blir det liksom gott om man exprimenterar lite i köket. Det är liksom lite som trolleri. Det är fasiken lätt att laga mat bara man förstår knycket. Jag tror att matlagning hör ihop väldigt mycket med att du ska älska mat och det är ju ganska enkelt. Mat är ju viktigt, vi måste ju ha mat och varför då inte äta riktig mat nu när vi ändå måste äta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0