Contagion

En film som handlar om ett virus. Ett virus som sprider sig genom fladdermöss till grisar. En slaktare tar han om de smittade grisarna och tar sedan i hand med en kvinna. En kvinna som kommer att smitta människor i hela världen. Miljoner dör och forskare försöker få tag i ett motgift som tar långt tid dock att ta fram. Innan detta motgift som de hoppas få fram kommer fram skapas tumult och folk är livrädda. över hela världen smittas detta genom luften och på saker och ting människor tar på. enligt mig så tycker jag detta var en ganska bra film. En film som faktiskt ar värd att se på bio. Det var mysigt att sitta i en fullproppad biosalong med massa människor, har saknat de så otroligt mycket. Jobben går sådär, känner mig otroligt trött hela tiden och ärligt talat är jag lat. Fy vad jag vill ha ett jobb, men ja, då måste jag ju också sätta manken till. Vilket jag absolut inte gör tillräckligt. Pappa skriker ut jobb som behövs sökas och jag önskar ibland att jag fortfarande gick i gymnasiet och pluggade istället för att sitta fast här och söka jobb. Ibland önskar jag att jag var född med guldsked i mun, det tror jag många gör. Men nu är det inte så och jag får bara stå ut med att vara hemma och söka så mycket jobb som möjligt. ska jag tala sanning här så är jag rädd. Jag är så rädd för att börja jobba på ett nytt ställe jag är så rädd för att saker ska gå fel. Jag hoppas att det går över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0