Nevrolog?

Idag gick jag till doktorn för att få en remis till en nevrolog. Vilket doktorn tyckte var fel. Hon verkade riktigt kunnig och jag kan förstå att hon blev lite förvirrad. Jag blev så sur från början för där var jag tvungen att berätta allt om mig själv igen. Om och om igen får jag berätta och jag är så trött på det. Det är ju bra, men ändå så blir jag så trött. Hon undersökte mig från top till tå och hon hoppades att ingenting skulle vara fel även fast jag nu fick en remis till en nevrolog. Hon tyckte att allt verkade normalt och hon fattade inte varför hon behövde kontakta en nevrolog.

Sen gick jag och mamma på stan och jag fick john ajvides nya bok. Jag älskar honom. Han bor granne med min morbror på landet och jag vill så träffa honom. Efter det så gick jag och träffade farmor och vi gick på filmen winters bone. Fy fan vad bra den var, den var helt galet bra, hemsk men otroligt bra. Jag älskar verkligen hon huvudrollsinehavaren. Hon äger filmen verkligen. Av en anledning så tänkte jag mycket på hur det är ute hos mormor och morfar, Många ute på landsbygden är lite hårda, lite alkoliserade, lite bakom flötet, lite rassar och allmänt konstiga. Alla är inte det, absolut inte, men det finns ganska många som har bott där hela livet och aldrig lämnat bostaden knappt och bara blir mer och mer fördomsfull. Jag hatar vissa kvällar där på sommrarna, brukar oftast skita i att åka ut då jag  vet att någon från bygden ska komma, oftast om denna person är lite alkoliserad och lite underlig. Fy, jag blir bara illa till mods och väldigt rädd.

Jag fikade med farmor efteråt och farmor tog en stor chai latte. Hon sa att det var mycket gott och hon verkade verkligen älska det. Min farmor är så otroligt klok och smart. Hon är lite som en kvinlig tomas di leva. Farmor, hon är underbar.

Nu ska jag läsa lite john ajvide :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0