Något mer

Stockholm är den finasdte stad jag vet. Jag älskar byggnanderna, parkerna, fiken, promenaderna, söder, vasastan, östermalm och kungsholmen, vattnet, allt det gröna, vissa människor som vågar stå ut. Alla små fina barer, clubbar och diskotek, de behövs fler men vissa är mycket sköna att vara på. Stadens alla gator och affärer, små kvarter och de fina. Ibland gillar jag även förorten, men mest på sommaren. De små bad och de små vikar man kan bada på, alla gröna plättar och alla olika nöjen man kan hitta på. Jag föredrar långa promenader i soliga stockholm med sedan en lång och välförtjänt fika efteråt.

Men nu vill jag bort och bort till fjäran land där ingen kan hitta mig. Till tropikerna eller medelhavets arma kultur och en fullproppad strand som är milslånga med massa människor i alla smaker. Med små fina tavernor, små fina siesta stunder, bokpauser och de fina kaffepauserna och alla de små fina läskstunderna och luckerna och middagarna och alla fina bara vardagliga reseäventyr. Jag saknar mallorca. Men jag ska ej dit i sommar. Jag ska till soliga grekland. Det är inte illa pinkat. Jag hoppas verkligen att det blir en lugn och avslappnande semester med massa bad, mat, sälskap, långa måltider, lugn och massa med böcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0