dikten

Nu ska jag säga något som kom upp i huvudet mitt
Jag tror jag har blivit kär i dikterna jag läsa fick
De alla var av dig skrivna med ljuvliga ord
Och nu sitter jag här gråtandes vid mitt bord

Jag har nog aldrig läst på maken
Orden få mig ur balans, det kanske är huvudsaken
Varje liten mening njuter jag av
Och varje litet ord rimmar, det gillar jag

När jag ser en bild av dig på profilen din
Jag tror då nästan att jag blivit blind
Blind av kärleken du medför
Och jag blir genast knäsvag, jag dör

Nej nu måste jag läsa ännu mera
För av dina dikter så kan jag inget annat göra än att filosofera
Tänk att få träffa dig du är säkert en mycket kärleks full prick
Eller så är det bara en kärleksfull illusion jag nu fick

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0