En dröm som kan bli sann

Jag har alltid så länge jag kan minnas varit en stor drömmare som lätt kan drömma sig bort, ibland lite för ofta. Jag har drömmt om en bättre värld. Eller en värld som jag vill ska vara annorlunda ifrån den värld jag själv lever i. Bort från mig själv, bort från det där som man ibland inte orkar med. Jag är glad nu. Jag är glad men samtidigt otroligt rädd. Ja, för allt det där som ska hända eller de som jag inte har någon riktig förståelse av. Jag är rädd för framtiden som står framför mig och bara drar mig. Jag önskar att det inte skulle vara så svårt att välja men det är det. Det finns inget som är så jobbigt just nu som just det. Att välja. Jag har chansen att välja. Mina drömvärldar kanske kan bli verkliga. Kanske det som jag en gång drömt om kan bli sant. Jag kanske kan få stå på en scen, eller jag kanske ska kunna få jobba med att skriva om film. Jag kanske får någon gång skriva en bok eller jobba med barnteater. Jag kanske får göra något som får mig att må riktigt jävla bra. Men jag har tänkt på något annat också. Jag kan ha ett vanligt arbete som t.ex. butiksvärd, varuplockare på ica eller kanske bara ja du vet ett jobb som en vikarie på dagis. Bara jag har någon rolig att arbeta med. Att jag får ha det kul på jobbet. Kanske kan jag få några roliga arbetskamrater och sedan ett helt okej jobb på köpet.  Jag drömmer om en framtid, men jag vet inte riktgit hur den ska se ut. Jag vet inte enns om jag vill flytta hemifrån så tidigt eller om jag vill bo med vänner, eller om jag kanske ska bo i kollektiv med en kompot olika människor. Jag vill kanske bara vara så fri som möjligt och bara göra skaer som faller mig in, små saker och sedan plugga och jobba emellan!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0