diskution på tåget

Idag så satt jag och louise på tunnelbanan på väg hem från heron city. Jag känner mig btw lost i dessa områden. Varför ska allt vara så segregerat i Sverige. Det är nästan som att komma till ett annat land när man åker utanför tullarna. Iallefall så satt vi på den lugna tunnelbanan och pratade när två killar sätter sig brevid oss och börjar prata. Dessa killar var påverkade av alkohol och ena killen sluddrade rejält. Ena killen frågade mig om jag var kille eller tjej. Jag sa att jag var tjej. Men lesbisk. Nej, jag är inte lesbisk. Han trodde det p.g.a. mina baggy byxor. Ena killen var mulat och andra hade något slags urprung men jag tror han kan ha varit halv svensk. Vi satt där och pratade lite och sen så helt plötsligt frågar mulat killen som jag tror hete samuel? Om vad jag tycker om slöjor. Jag sa ja det beror ju helt på vilken religion mantillhör. Men om jag skulle säga till dig nu att du skulle sätta på dig en slöja skulle du göra det. Nej det skulle jag inte för jag vill inte det. Vad tror ni på? Tror ni på gud? Nej sa vi båda och vi pratade ännu mer om slöjan och dess betydelse och jag blev allmänt för virrad och visste inte vad jag skulle tycka. Jag sa som det var. Jag vill inte ha någon slöja men jag tycler inte det ör fel med tjejer som har det om de nu vill ha det, men inget tvång borde det vara. Sen sa den andra killen patrick? Hur är det och tog min hand. Jag sa att jo men det är väll bra med mig och ja hur är det med er det är bra. Ja! Och sen kysste han min hand. Efter det så sa vi inte sp mycket och sen skreck samuel att här ska vi av. vid slussen. Fy fan vad jobbigt det var i början men jag vande mig vid dom och tyckte tillslut att det var helt okej att prata med ett par rätt så packade killar på kvällskvisten. Klockan var för in i helvete bara halv 10 på en tisdag. Vem fan är full då? Patetiskt. Jaja. Vissa grejer händer och man ska bara hålla sig lugn och inte som jag bli helt jävla asrädd och nervös.

Nu ska jag döda mina tankar att jag har skola i morgon och se lite skilda världar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0