CIGG

Varför är det så snyggt att röka. Jag skämtar inte! Jag tycker verkligen om att se folk röka. Okej inte alla men många ser väldigt coola ut när de röker. Och då menar jag inte liksom "colla-gänget rök". Utan mer "Jag-röker-med-min-stil-rök". Det liksom passar in i sin stil. Vissa fotografier ser t.ex. så jävla sexiga ut med folk som röker. "fimpa röken behåll glöden". Nej förlåt. Men ärligt, jag har verkligen så länge jag har varit vid liv eller vad fan man säger så har ja alltid älskat röklukt. Min mamma rökte när jag var mindre och typ halva min släckt så därför så förknippas ciggen med något väldigt harmoniskt. Jag älskar morsor som står och smygröker under fläckten i filmer. eller någon kille som står på balkongen och bara drar några bloss. Eller varför inte den där otroligt snygga, råhäftiga tjejen som har stil och utseende och bara ser så jävla störtskön ut. JAG MENAR HALLÅ! VAD VORE T.EX. BOB DYLAN UTAN SIN CIGG. Inte lika cool skulle han ej se ut. Utan den där ciggen. Men det är ju inte hälsosamt och det är inte bra och det är farligt och du kan få canser och dö och bla bla bla. Jag vet det. Jag prövade röka för ett år sen och har kanske rökt 5 gånger. Jag gillar att stå med en cigg det är mycket socialt att röka. Kanske är det därför så många börjar röka. För att folk står där ensama. "VILL DU HA ELD"eller typ bara"har du en cigg, snälla mina är slut" och sen helt plötsligt så har man typ miljoner saker att prata om. Ja, lilla felicia kanske är det ett drömsenarium. Men så händer det ju inte alltid. Man kanske någon gång känner sig patetisk när man står där ensam med en cigg mellan fingrarna. Men ärligt talat så har jag många gånger funderat på att gå in på ica och bara köpa ett par röda marlboro eller vilket jäkla märke som helst. Men de röda marlboro det är fan softa. De har liksom alltid varit något extra. Med de röda marlboro. Kanske i sommar så står ja där på min coola balkong och sitter där och ser lite sofistikerad ut och har en cigg i handen och en kopp kaffe (som jag för tillfället hatar, men får mig lära mig)på bordet, med mina ray-ban på näsan och en slapp men ändå konstig långklänning i konstigt tygfrån second-hand och känner mig jävligt cool. Eller kanske bara patetisk!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0