ta det chill

Hallå !!!!!!
Varför är den stora tiden här så fort? Varför sitter jag här och jämrar mig? Varför står jag ut med mina innersta styrckor hur i helvete kan någon levande förstå mig? Hur länge ska jag leva till ? Hur länge kan jag vara ung och frisk? Hur länge kan jag vara jag och ingen annan. Jag sitter och funderar och tänker på att just nu så vill jag bara bli lite sådär halvt tonåring igen och bli kär för första gången och inte veta så mycket om någonting. För jag känner att jag missat något på vägen som jag måste plocka upp och ta i lite. Min lillasyster frågar mig: varför går du aldrig ut? Dessa år är de roligaste i ditt liv snart får du det skittråkigt. Men jag vill bara lulla runt, vara lite här och var och bara ta allt som det kommer. Men det funkade kanske förr med inte nu. Nu ska jag ha kul!!!!! Ja oj vad kul jag har nu. Jag känner verkligen inte att utgång var så speciellt men krogen tror jag passar mig bättre. Ta en öl efter skolan en kväll eller bara ha en liten spontan fest på vardagen och sedan bara ha det lite trevligt. Men på helgen kan man bara sitta och ta det lungt och kanske bara hitta på något litet. Vardagen ska man göra till det stora och helgen den lilla. Frdag hela veckan som man säger. Nej, ska jag säga sanninen till dig? Inte änns det känns så lockande. Jag vill helst av allt sitta hemma och dricka te hos någon och sedan sätta på en riktigt skön rulle. Snacka tills solen går up och sedan lägga sig brevid någon man gillar mycket. Inget stort bara va. Inget livat bara lite. Jag älskar verkligen det lilla som blir stort. Jag bli så mycket gladare av att göra saker på vardagen och då färgar man den lite fint med färger istället för att bara deppa i den och täcka den med min gråa dysta jag. Ta det lungt. Det bästa som finns. Bara sitta och meditera skulle nog vara stor grej i vardagen.

Jag ska börja meditera igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0