OND TRO

Kanske var båda helt skruvade eller så var det bara inbilning. Jag vet inte riktigt vad jag tyckte eller vad jag ska tänka efter denna film. Jag blir lite galen för egentligen gick ju filmen bara runt i sina egna fotspår som om det aldrig riktigt kom någon vändpunkt. Vändpunkten kom men den blev så tragisk på något vis. Jonas karlsson var underbart bra och ärligt talat jag helt galen i honom. Han är underlig i filmen men på något mysigt sätt som om han verkligen bryr sig om henne. Men han är så konstig samtidigt så att man nästan blir rädd.

Handling: Mona har just flyttat till stan och nytt jobb. På väg hem från jobbet en dag blir hon vittne till ett bestialiskt mord. Hon blir chockad och skakad men någonting väcks också inom henne. Av en slump möter hon mitt i detta Frank och de inleder ett trevande förhållande. Hennes fascination av mordet och mördaren växer till besatthet och när polisen inte tar Monas misstankar på allvar släpper hon allt för att själv hitta mördaren. Jakten leder till en våldsam uppgörelse, inte bara med mördaren utan också med Monas egen moral.

Jag gillade att se den i en nästan tom biosalong med mamma men på något sätt så kryper ett obehag över mig när vänder på mig i stolen. Jag blir så fundersam. Jag ger filmen 3 av 5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0