avstånd

Efter ett timtall tittandes på tv och data plus massa film och serier och en middag med farmor och farfar på kuppen så känner jag mig trött och otroligt jävla uttråkad. Om några timmar kommer jullan hem med sina kompisar efter insparken. Jag fick skjus hem av pappa efter den men det är såklart att hon inte vill ha skjus. Hon vill ju gå hem med sina kompisar. Några som jag aldrig träffat sa hej till mig (Fick aldrig någon uppfattning om dom men det verkade snälla) och de satte på hög musik medans jag satte på hörlurarna på högsta och kollade på filmen "fjorton suger". Filmen har jag sett ett antal gånger och jag gillar den mycket. Brodern speciellt.

Jag blir så rädd ibland när jag inte vet var min syster är och jag blir ibland orolig över hur hon mår. Vi är totala motsattser. Hon är en bitchig liten party girl som är social medans jag är mer en snäll filmtittande freak som helst är med några få. Hon är överallt hela tiden och jag gillar mer att ta det lungt. Vi förstår inte varandra. Jag förstår inte hur hon hinner med allt det hon gör och hon förstår inte varför jag gör som jag gör. Vi har inte alls samma typer av kompisar och vi har inte samma typ av stil, attityd eller utseende. Om vi säger att vi är syskon så förstår ingen det. De tror att vi skämtar, "ni är kompisar men inte syskon". Hon ser däremot äldre ut och enligt mig better hon sig äldre än mig också. Mamma tycker att jag är mycket mognare och det kanske jag är, men jag känner mig väldigt långt bort ändå.

Jag tycker oftast att det är sjukt jobbig när min lillasyster har kompisar hemma hos oss för det ärså jäkla högljuda men jag undrar om kanske ändå är lika högljud med mina kompisar som hon är med sina. Det är ju svårt att avgöra.

Ska sova nu och göra mig iordning så att jag somnar innan de hinner hem så kan jag somna i lugn och ro.

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0