livslångt tänkande

Någonting jag är glad över är att bara vara. Inte att man hela tiden behöver göra saker. Att man faktiskt ibland kan sitta ner och bara tänka eller filosofera. Jag lever mycket i fantasins värld och jag har så otroligt mycket tankar i mitt huvud hela tiden. Alla dessa livsgåtor går jag och tänker på stup i kvarten. Vad är meningen med livet? Det finns ingen. Det tror iallefall jag, man måste skapa sig en egen menig som gör att livet blir meningsfullt. För egentligen så finns det ingenting som vi måste göra här på jorden om vi inte vill. Ja och vad händer efter döden? Jag tror inte på döden i helhet utan jag tror att det bara ska vara där. Vi vet iallefall att födelsen och döden är 100% säkert. Jag tror egentligen inte att någon vill leva för evigt. Vem vill göra det. Jag tror att vi lever vidare efter döden men jag vet inte riktigt hur. Jag är en människa och jag finns här. Jag är inte osynlig jag finns. Hela jag är bara jag och ingen kan egentligen ändra mig. BARA JAG. Det är du som gör dina egna handlingar, vi kan inte skylla på någon för det är vi i första hand som faktiskt gör allt. Det är vi som allting handlar om. Vi måste tänka efter själva. Det finns folk runt om oss men dom kan inte hjälpa oss med allt, de kan inte ta bort allt dåligt eller förstora allting bra alla gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0