"Men du vet vad jag menar, de små problemen är också bara dumma" "Inte om det händer dig själv"

Ibland orkar jag inte bry mig om världssvälten, jag orkar inte bry mig om krig, jag bryr mig inte om fisken i våra hav, jag bryr mig inte om prostitution och jag orkar inte bry mig om vad som händer med världen. Om jag tänker för mycket på alla problem i världen då får man bara ännu mer ångest. Visst får man ta en dag i taget och ett problem i taget men vad händer om jag har så mycket problem inom mig att de där "stora" problemen blir så små. För det är inget som drabbar dig förtillfället. Mina problem är inte din ensak du vet ingeting om dom. Och även fast världssvälten eller vad det nu kan vara är stort för dig så är de så små för mig för mina problem ligger så nära och ju närmare enns problem kommer en desto mer oviktiga blir de där problemen som är större än någon annans. Vem bestämer om vilka problem som är stora och vilka som är små? Vems problem är mina problem och vilka är dina? Om du har för många problem hur ska du då kunna konsentrera dig på någon annans?


"Se mitt stora problem är att mina problem
Är så pass små att dom knappt räknas som problem
Men dom gör lika ont för det så sjung med"


Snook "Inga problem"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0