Våga drömma!

Jag vill så gärna bara förstå varför. Varför allt bara har stannat upp? Det känns helt jävla meningslöst för det mesta. Att äns försöka göra något vettigt. Starkt gjort av mig som ändå går till skolan även fast jag är så skoltrött men ändå, vad gör jag för mening där ändå.? Jag vill säga en sak, jag förstår absolut inte varför vi lär oss så otroligt mycket i skolan som vi faktiskt inte kommer behöva. Säg mig helt ärligt nu, känner du att du har någon användning av pq formeln eller en vanlig andragradsfunktion i svårare former. Skulle inte tro det. Eller? Allt beror mycket på intresse förstås men kan ni då säga mig varför gör inte fler folk som de tänker och drömmer om. Du kan nå dina mål även fast det känns hopplöst och om dina drömmar inte kan gå i uppfyllelse kan du iallefall försöka hitta något i närheten av ditt intresse. Ska jag säga tänker ni säker då? Men ärligt talat så försöker jag, Jag går teater i skolan och det är det jag drömmer om. Jag tittar på film som en helt vanlig människa brukar göra men jag tittar också kritiskt på filmen. Jag vill bli resencent någon dag. Filmresencent. Jag vill, men jag måste försöka hårdare. Jag kommer bli stolt och ju fler gånger jag provar desto lättare kommer det att bli!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0