valborg

Valborg är bara en anledning till att dricka sig full, det är ingen jävla tradition. Häxkonst och onda andar, nja inte direkt va. Inte enligt mig. Jag vill förstå traditioner. Men jag förstår ingenting, denna tradition är bara meningslös. Ett tillfälle för fest sa mamma. mm VISST. De kan bli kul men ibland så förstår jag inte varför man måste ha någon slags ångest över att "fan jag får inte vara ensam på valborg eller midsommarafton.". Det är ju bara losers som är det. Eller? Är det verkligen så. !? Varför ska man göra traditioner till traditioner som en trygg hets grej-. Om man inte dansar runt stången eller äter sill då är det fan inte midsommar. Eller om du inte tänder eller står vid en brasa då är det fan inte valborg. Jag kan inte håll med om det. Jag tycker inte det är fel med att sitta hemma och kolla på film en dag som denna. Eller är det förbjudet. Nej ingen säger ju till mig. Ingen bryr väll sig om man firar det eller inte. Men man har det undermedvetet, att det ska vara så.

Fy fan vad jag sluddrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0