varför sa du inget

Varför talade ingen om för mig att livet skulle bli svårt
Varför sa ingen att vissa nätter skulle vara fyllda med gråt
Alla svåra val som man måste göra
Alla hjärtan som man en gång kunnde förstöra
Minnena som var svåra att glömma
Kommer aldrig kunnas gömma
Ibland skulle jag vara fylld med lycka
Men några år senare fyllda av sorg och olycka
Varför fick jag inte veta att världen utanför var svår att förstå
Att orättvisa härskade och hur folk skulle må
Barn och vuxna runt om i världen dör av svält
Några dör av översvämning andra dör av krig på fält
Någon dör hiv och aids eller andra sjukdom
Andra dör av ett pistolskot i deras gom
Varför sa du inte att folk kunnde må så dåligt att dom tog sitt eget liv
Varför sa du inte att man var tvungen att försöka och ta stora kliv
Jag visste inte hur förvirrad jag var
Men inte av dig får jag några svar
Hur ska jag kunna leva ensam i en värld som är så grym
Hur ska kunna leva livet där
När du inte vet vad som kommer hända med din värld


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0